Цинично е да пилееш с лека ръка парите на данъкоплатците за ремонтни дейности на бетонната „чиния“, коментираха от Сдружение „Зограф“
От „Продължаваме промяната“ да кажат дали отново смятат да номинират прочулия се с многобройните си гафове Атанас Атанасов за културен министър, ако след изборите на 2 октомври бъдат поканени да излъчат свои кандидатури за бъдещ коалиционен кабинет, настоява сдружение „Зограф“.
Доскорошният културен министър Атанас Атанасов, който изкара едва 7 месеца в кабинета си на столичния бул. „Стамболийски“17, не иска да е извън играта и очевидно пак е силно амбициран да оглави българската култура, независимо от крещящата липса на качества и професионални компетенции за заемане на тази висша публична длъжност, алармират от сдружение „Зограф“. Неслучайно „просто Наско“ се включва активно и знаково в стартиралите вече предизборни обиколки с агитационния бус на „Промяната“ в страната, в това число и в тази до „Капитан Андреево“ вчера, констатират от сдружението.
Само преди броени дни бившият министър Атанасов си направи и пиар, като пусна във фейсбук своя ухилена снимка до „чинията“ на Бузлуджа, издигната в прослава на Българската комунистическа партия, като не пропусна и да се похвали, че е отпуснал държавно финансиране за ремонта на тоталитарния монумент, припомнят от гражданското сдружение. Да пилееш обаче с лека ръка парите на данъкоплатците за ремонтни дейности на бетонната „чиния“, когато на територията на страната ни има хиляди и хиляди оставени на произвола на съдбата и рушащи се уникални паметници от културно-историческото ни наследство, в това число и много средновековни църкви, нуждаещи се от спешна реставрация, е повече от цинично, категорични са в „Зограф“.
От неправителствената организация напомнят в тази връзка, че единствените видими „постижения“ през краткия мандат на Атанас Атанасов в качеството му на културен министър, са една джендър изложба, организирана с парите на данъкоплатците и осмиваща творчеството на Владимир Димитров – Майстора, както и eдно скандално видео-селфи на прозореца, заснето вероятно в неадекватно състояние, а безкрайно дългият списък с гафовете му включва един напълно провален археологически сезон, спряно финансиране и за знакови обекти като Перперикон, антична Рациария до Видин, Хераклея Синтика до Петрич, късноантичният град Мисионис до Търговище, липса на изготвен Регистър на свободните творци и артисти, срамно орязан бюджет на културното ведомство, уреждане и назначаване на висши ръководни постове в министерството на свои хора без провеждане на конкурси в скандално нарушение на Закона за държавния служител, и т.н.